torstai 9. marraskuuta 2017

TUNNEPURKAUS JA KAUKOSUHDE

Mietin tämän postauksen julkaisua pari viikkoa, mutta halaun jakaa tämän teidän kanssa. Tästä on apua mulle ja mahdollisesti myös jollekkin toiselle.
Mua ahistaa paljon, todella paljon. Aina yksin jäädessäni mua alkaa ahdistaa, se että en voi olla toisen luona. Se tuntuu pahalta ja raastaa mua sisäisesti tosi paljon. Pahempaa tästä tekee se, että tiedän häntä raastavan myös. Eikä me voida tehdä asialle mitään.
Joku varmaan ehdottaisi puhelua/facetimea, mutta toisaalta se ahdistaa ja surettaa vain lisää. Se on sen hetken aivan ihanaa kuulla/nähdä toinen, mutta vähän aikaa sen jälkeen ikävä ja ahdistus on vain suurempi. Sait nähdä/kuulla toisen, mutta sitten se vietiin sulta pois. Se on paskaa.
Pari mun kaveria sanoi mulle, että "Mitä helvettiä sä alat kaukosuhteeseen? Se vaan satuttaa sua." Totta, kaukosuhde satuttaa. Ilman tätä suhdetta mua kuitenin sattuisi vähintään yhtä paljon, todennäköisesti enemmän. Nyt sentään pystyn jollain tapaa olemaan hänen kanssa yhdessä, vaikka välimatka onkin suuri(noin 3800km). Jos en olisi ryhtynyt tähän suhteeseen, niin mua sattuisi vain lisää. Eritavalla kylläkin.
Mulla on tosi ristiriitaiset fiilikset. Oon samaan aikaan todella onnellinen ja samaan aikaan ahdistunut sekä ehkä jopa vähän surullinen.
Oon tosi onnelinen siitä, että olen tässä suhteessa. Oikeasti. Oon onnellinen hänestä ja meidän yhteisestä mahdollisuudesta. Sekä siitä, että vihdoinkin annoin itselleni luvan tähän.
Samaan aikaan kuitenkin pidätän itkua tiettyjen biisien aikana ja haluaisin välillä vain purskahtaa itkuun ikävän takia. Pidän kuitenkin itseni kasassa, koska haluan aidosti olla tässä.
En voi suosittella kaukosuhdetta heikkoluontoisille tai läheisriippuvaisille. Tätä varten pitää olla henkisesti tosi vahva ja luottamuksen täytyy toimia kumpaankin suuntaan. Muuten ei tule mitään. Jos nämä asiat ovat kunnossa, niin en näe syytä miksei kaukosuhdetta voisi kokeilla. Vertaistukea tai ylipäätään tukea tulee tarvitsemaan aika paljon aina tietyin hetkin, mutta niinhän se on myös "normaalissa" suhteessa.
Jos olet/ollut kaukosuhteessa niin kerro se mulle. Jaetaan yhdessä kokemuksia ja vaikkapa vinkkejä.
Mitä mieltä olisit jonkinlaisesta Kaukosuhdepäiväkirja -postaussarjarjasta?
OOTD: takki: h&m, huppari: ?, paita: Turkista, farkut: ginatricot, laukku: h&m, korut: glitter
xjassu

2 kommenttia:

  1. Olit kirjoittanut tosi hyvin tän postauksen! Kyllähän se ihan henkilökohtaista on, pystyykö kaukosuhteeseen vai ei, mutta en näe mitään ongelmaa ettei joku pystyisi. Omalla kohdallani tosin jäin miettimään, olisiko miusta sellaiseen, olen nimittäin aika läheisriippuvainen... Mutta tsemppiä siulle! <3 Olisi kyllä jatkossakin kiva kuulla lisää aiheesta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos tosi paljon!
      Katsostaan mitä saan aiheesta jatkosta tänne :)

      Poista