tiistai 8. elokuuta 2017

MILLÄ FIILIKSILLÄ TAKASIN SUOMESSA?

Olen ollut nyt vähän alle viikon Suomessa ja mielialani ovat alkaneet tasaantumaan. Päälimäisenä on vieläkin varmaan vitutus, mutta en ailahtele enään niin paljoa.
Kun torstaina saavuin Suomeen olin tosi pahalla tuulella. Kaikki ärsytti. Mua ärsytti passintarkastaja, joka mielestäni kyseli liikaa. Mua ärsytti viileä sää ja Suomen kalliit hinnat. Mua ärsytti myös se, että joudun olemaan Suomessa yhdeksän viikkoa.
Samaan aikaan olin kuitenkin jollain tapaa ihan vähän onnellinen. Tiesin näkeväni ystäviäni pian, joita olin vähän ehtinyt jo ikävöimään. Osa musta oli jo silloin innoissaan lukion alkamisesta(Ei olisi uskonut mun innostuvan koulusta..).
Nyt melkein viikko myöhemmin olen vähän rauhoittunut. En enää saa vihakohtauksia tai en halua vain masentua peiton alle ja katsoa uudestaan Pretty Little Liarsia. Okei halaun vieläkin katsoa sitä, mutta en koko ajna. En kiellä ettei mua vieläkin ärsyttäisi olla Suomessa, mutta tilanteeni alkaa tosiaan rauhoittua.
Olen oikeasti melko odottamaton lukion alun suhteen ja tämä tunne pitää mut melko positiivisena tai ainakin neutraalina.
Mulla on koko Suomessa olosta todella ristiriitaiset fiilikset, joita monen on vaikea ymmärtää. Ymmärrän muiden ihmisten hämmennyksen tuntemuksiani kohtaan hyvin, sillä melkeinpä kellään mun kaveriporukassa ei ole samanlaista elämäntilannetta ja perhesotkuja. Shaggy on varsinkin ihan oikeasti mun perhettä, vaikkei mitään biologista sidettä löydykkään. Olen todella läheinen muutaman Marmariksessa asustavan ihmisen kanssa, että me oikeasti ollaan perhe. Ja monen on vaikea ymmärtää tälläinen käsite. Olen todella onnekas tälläisestä tilanteesta, vaikka samaan aikaan se on todella hankala. Voisinpa olla kahdessa paikassa samaan aikaan.
Pidän itseäni kasassa myös kun muistutan itseäni, että menen pian Marmairkseen takaisin. Tiedän, että menen sinne aina takaisin mutta alku Suomessa on aina hankalaa. En ole ikinä tuntenut Suomea kodikseni tai sellaiseksi paikaksi jossa haluaisin aina asua. Tämänkin takia mun on tosi vaikeaa välillä olla täällä, varsinkin talvisin kun olen pidemmän pätkän täällä.
Jos jollain on samanlaisia fiiliksiä Suomeen palatessa tai samanlaisia perhesiteitä, niin ilmiantakaa itsenne!
OOTD: toppi: Turkista, vyö: kirpputori, kello: timanttiset, hame: ginatricot, laukku: glitter, kengät: h&m
xjassu

2 kommenttia:

  1. Oli mielenkiintoista kuulla kaikki mitä kerroit tässä postauksessa. Tsemppiä Suomi arkeen! <3

    VastaaPoista